L’octubre de 1996, en motiu del 80è aniversari de la inauguració del Museu Darder, es va preparar una exposició temporal sobre la seva història, reunint totes les persones que havien dedicat algun moment de la seva vida al Museu i, tots plegats, intentant recollir el màxim de material possible relacionat amb la història del Museu (fotografies, documents, articles i publicacions).
Ara, a finals de 1998, quan ja es cumpleixen 82 anys de vida del Museu, s’acaba d’editar aquesta publicació, formada pels textos i algunes de les fotografies que es van utilitzar en l’exposició de 1996. Així, queda constància escrita, a l’abast de tothom, dels esforços que s’han fet i s’estan fent per a mantenir en les millors condicions possibles un llegat que, encara avui en dia, no és valorat per tothom com caldria.
El llibre, de 50 pàgines i amb abundant material gràfic, està dividit en dues parts. A la primera (La història objectiva) hi ha els textos de l’exposició, fent-se el recorregut històric per la vida del Museu. La segona part (La història subjectiva) està formada per una sel·lecció de textos sobre el Museu publicats al llarg d’aquests anys. A l’haver estat editats en diferents èpoques, donen no només visions subjectives de moments determinats del Museu per part dels que l’han viscut de ben a prop, sinó que també mostren la influència del museu en aquells que l’han anat coneguent i les esperances en futures millores que, en molts casos, mai s’han fet realitat.

EL LLIBRE MUSEU DARDER. 80 ANYS A BANYOLES, ES POT ADQUIRIR A LA BOTIGA DEL MUSEU.

LES PERSONES QUE VAN PARTICIPAR A L’HOMENATGE A LES GERMANES MARIN EN TINDRAN UN EXEMPLAR GRATUÏT, JA QUE LA PUBLICACIÓ S’HA FINANÇAT PARCIALMENT AMB ELS DINERS QUE RESTAVEN DEL L’HOMENATGE. AGRAIREM PASSIN A BUSCAR EL SEU EXEMPLAR PEL MUSEU.

Georgina Gratacós i Teixidor
Conservadora del MDHN