Col·leccions

Col·lecció Garcia-Tenorio de papallones

Fernando Garcia-Tenorio Copero es va aficionar a col·leccionar papallones als 11 anys. Al principi en recollia dels voltants d’on vivia, a Cornellà de Llobregat (Barcelona) i posteriorment en va anar comprant d’exòtiques. Malauradament, va morir d’una greu malaltia al voltant dels 40 anys. Un temps més tard, la seva mare va oferir les més de 50 caixes de papallones al Museu Darder, que coneixien per visites habituals a Banyoles. Tot i que es van haver de llençar alguns exemplars, que s’havien fet malbé amb el temps i la manca de control de les caixes imprescindible per a la seva conservació, es va poder conservar la pràctica totalitat de la col·lecció, formada per 1081 exemplars, 338 d’ells d’espècies autòctones i 743 d’espècies exòtiques.

Objectes de la col·lecció:

Sabies que?

Quan dos tècnics del Museu van anar a recollir la col·lecció a Cornellà de Llobregat, la senyora Copero va decidir incloure a la donació una caixa de papallones que en principi es volia quedar després de veure la cura que es tenia amb la col·lecció del seu fill?