Col·leccions

Col·lecció Col·legi del Collell (1998)

El Santuari de Santa Maria del Collell, a Sant Miquel de Campmajor (Pla de l’Estany), havia tingut durant molts anys una escola, que va acabar tancat als anys 90 del S. XX. Els seus responsables, en nom del Bisbat de Girona, que n’és el propietari, van oferir al Museu Darder material divers de ciències naturals que es trobava en la seva Aula de Ciències. Així, es va incorporar al Museu una col·lecció amb material similar al que venia Francesc Darder a la seva botiga, però també exemplars de fauna, flora i mineralogia recol·lectats a diferents indrets de la comarca del Pla de l’Estany.

La Col·lecció Col·legi del Collell és molt diversa, i en podem destacar la llúdriga (Lutra lutra) dissecada, actualment exposada a l’Espai d’Interpretació de l’Estany, però també els herbaris de la dècada de 1950 o els animals conservats en alcohol.

Objectes de la col·lecció (núm. d'objectes)

Grup Tipus Núm. objectes
Antropologia Antropologia Antropologia 23
Antropologia Model guix 2