Centre de documentació

L'arxiu i biblioteca de Limnos

L’entitat naturalista i ecologista Limnos ha estat vinculada amb el Museu Darder des de la seva creació, el 1987. És una entitat sense ànim de lucre i gestionada mitjançant voluntariat. Ha disposat d’un espai en l’edifici del museu gairebé des de llavors.

Durant la seva existència, ha anat formant una biblioteca especialitzada, així com generant i recopilant documentació sobre temes relacionats amb els espais naturals del Pla de l’Estany.

Amb la creació del nou Centre de documentació i Biblioteca del Museu Darder, es va pensar en la possibilitat d’incorporar-hi tot aquest material, i el nou que es vagi generant, per tal de fer-lo més fàcilment consultable als potencials usuaris i millorar l’oferta des del museu. Tot aquest material es troba identificat com a pertanyent a Limnos i físicament separat del fons del Museu Darder.

La documentació de Limnos complementa la del Museu Darder, sobretot en allò relacionat amb els espais naturals del Pla de l’Estany, la seva problemàtica i gestió. També inclou temes ambientals d’interès general i un ampli recull de premsa i treballs sobre el patrimoni natural de la comarca.

Poder-la consultar des del Museu Darder permet donar un millor servei als usuaris.

De la mateixa manera, Limnos posa a l’abast de més persones els seus fons bibiogràfics i documentals, que d’altra manera serien més difícils de consultar.