En aquesta mostra podrem conèixer les pintures de La Roca dels Moros que representa un dels conjunts d’art rupestre més emblemàtics i millor conservats de Catalunya. Ubicat en una cavitat que presenta evidències d’ocupació humana durant cinc mil·lennis, les restes de pintures rupestres i gravats semblen determinar que va ser un lloc de culte. Els caçadors-recol·lectors deixaren la seva petjada a través de les pintures llevantines, mentre que els grups neolítics deixaren constància de les seves creences amb representacions esquemàtiques. Per l’excepcionalitat de la seva conservació i com espai emblemàtic, va ser inscrit en la llista de Patrimoni de la Humanitat per l’UNESCO l’any 1998.

Lloc: Sala d’Exposicions temporals del Museu Arqueològic
Preu:
gratuït

Organitza:
Museu d’Arqueologia de Catalunya, Ajuntament de Banyoles, Museu Arqueològic de Banyoles.
Amb el suport de: Diputació de Girona, Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura.