Ja s’han començat a rebre obres que es presenten al concurs, però es fa necessari un recordatori de com funciona per tal d’animar a participar-hi.

El concurs de relats forma part dels actes per celebrar el centenari del Museu Darder.

El Museu Darder, amb la col·laboració de la Biblioteca Comarcal del Pla de l’Estany, el servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles i les llibreries Blanch, Forum i L’Altell, convida a la participació de totes aquelles persones que conserven algun record del museu, o bé aquest els serveix d’inspiració per a la creació d’una obra literària. La llarga vida del Museu Darder, així com la singularitat del seu fons, l’ha convertit en un potencial element inspirador d’històries de tota mena, així com una presència en el record de moltes persones, que sovint rememoren les seves experiències passades al museu quan hi tornen després d’uns anys.
Aquesta proposta vol ser una ocasió per promoure la participació activa de la població de Banyoles i comarca, així com dels visitants presents o passats en la celebració del centenari, essent un acte més personal que protocolari o institucional.
Per tal de permetre la participació del major nombre persones, s’han creat tres categories d’edat, de nens a adults, i els relats podran ésser escrits en català o castellà. La tramesa es farà via correu electrònic.

Els premis seran un per categoria, amb uns diners en metàl·lic, excepte per la categoria infantil, i un val per la compra de llibres en cadascuna de les llibreries col·laboradores.
Els relats guanyadors es publicaran en el butlletí “El llegat”, d’Amics dels Museus de Banyoles.

El jurat està format per:
Lluís Figueras i Casademont (Director dels Museus de Banyoles)
Georgina Gratacós i Teixidor (conservadora del Museu Darder)
M. Àngels Joanmiquel i Rovira (escriptora i professora de català)
Mireia Llorens i Ruiz (Tècnica d’Administració Especial i Cap de Servei de Cultura de l'Ajuntament de Banyoles)
Eva Martí Alarcón (Directora de la Biblioteca Comarcal del Pla de l'Estany)
Josep Maria Massip i Gibert (naturalista i escriptor)
Josep Maria Figueras i Casademont (filòleg i professor d'institut)

El veredicte es farà públic el 28 d’octubre de 2016, coincidint gairebé amb la data d’obertura del Museu, per Sant Martirià de 1916.

Les bases completes del concurs es poden descarregar aquí.