Es tracta de les obres de rehabilitació del terra, el sostre i les parets de l’antiga sala d’Història, en una superfícies d’uns 200 metres quadrats situada a la planta baixa de la Pia Almoina. Amb aquestes obres el Museu compta amb uns espais educatius per a escoles i grups per fer tallers i disposa d’una consergeria provisional. Abertis Autopistas ha aportat a l’Ajuntament de Banyoles 141.571,51 euros amb càrrec a l’1% Cultural corresponent a les obres d’ampliació de l’autopista AP-7 al seu pas del Pla de l’Estany. Amb aquesta quantitat s’ha finançat aquesta subfase.

El Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles, situat al centre de la ciutat, a la placeta de la Font, es troba en obres i ja ha superat la meitat de les obres que comportaran una reforma integral d’aquest museu. L’any 2015 el Museu Arqueològic de Banyoles va tenir 4.089 visitants l’exposició permanent i 3.168 a les set exposicions temporals.

Aquesta àrea reformada permetrà enllaçar amb les obres actuals. Ara mateix s’està construint l’entrada principal, que serà pel carrer Pia Almoina, i els nous lavabos. Properament començarà una nova fase a l’edifici de Can Pauli, amb el finançament d’Incasòl, que permetrà la remodelació de la zona on hi ha les exposicions temporals i el primer pis, així com les escales d’accés. Durant els últims anys s’han reformat els magatzems, la biblioteca, la sala de recerca, entre d’altres.

L’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha manifestat que “després d’aquests obres previstes per aquest any farem un punt i seguit per fer balanç del què queda i poder projectar quan costa acabar la reforma del Museu”.

El director de xarxa AP-7/AP-2 d’Abertis Autopistas, Miquel Camacho, ha explicat que  “volem donar suport a projectes, com la reforma del Museu Arqueològic, que permetin recuperar el patrimoni i posar-lo en valor, amb l’especificitat que volem que siguin a prop de les autopistes que gestionem”.