L’Institut de Cultura d’Olot i l’Ajuntament de Banyoles a través dels seus
museus estan treballant en una exposició sobre el riu Fluvià que s’inaugurarà
l’any que ve i que itinerarà per diferents poblacions de la província.
Per tal de recopilar el màxim de documentació per a la mostra, es fa una
crida a la ciutadania per demanar material gràfic relacionat amb el riu Fluvià.
Els Museus d’Olot i de Banyoles fan una crida a la ciutadania per recopilar material relacionat amb el Fluvià que pugui formar part d’una exposició sobre el riu que estan produïnt aquestes dues institucions.

Es busquen sobretot fotografies antigues (anteriors al 1990) o d’altres més recents que mostrin aspectes curiosos, anecdòtics o que tinguin un interès especial: paisatges diferents a com els coneixem ara, com es pescava antigament al Fluvià, el riu glaçat, molins hidràulics, imatges de crescudes del riu, etc.

També es demanen filmacions, postals, llibres i documents antics, i qualsevol altre
material que pugui ser útil per explicar la història i curiositats del riu Fluvià. O bé refranys relacionats amb el riu, anècdotes o fets que hi van tenir relació.
Totes aquelles persones que disposin de material i/o tinguin informació interessant es poden posar en contacte fins al mes de setembre amb el Museu dels Volcans, en el mateix edifici, trucant al 972 26 67 62 / 699 41 91 57 o a través del correu
museuvolcans@olot.cat

El material recollit d’utilitzarà per explicar històries, anècdotes i llegendes sobre el Fluvià en una exposició que té l’objectiu de donar a conèixer espais i racons del riu d’una forma molt divulgativa. Vol ser un espai de descoberta, interpretació i experimentació del territori.
La mostra s’inaugurarà el 2017 i es podrà veure fins al 2018 a la Garrotxa, el Pla de l’Estany i l’Alt Empordà i es complementarà amb altres activitats.

Més informació aquí.