Per primera vegada a les comarques de Girona, els 27 museus integrats a la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona inicien una campanya de Nadal per motivar les visites de públic familiar durant les festes nadalenques.

Aquest Nadal, la teva aventura comença al museu és el nom escollit per promoure que durant les vacances escolars de Nadal, les famílies coneguin el patrimoni local i visitin els museus.

Amb aquesta acció es vol donar a conèixer l’àmplia oferta d’activitats familiars programades amb motiu de les vacances de Nadal: tallers infantils, casals de Nadal, pessebres, audicions de música..., al mateix temps que pretén que els museus entrin dins l’imaginari familiar com un espai obert, lúdic, amable i acollidor per descobrir durant el període nadalenc.

L’acció integra un total de 27 museus de temàtiques variades: la història, el joc, l’artesania, l’arqueologia, l’etnologia, el medi natural, el mar, la tecnologia, l’art, etc., i ofereix la possibilitat al visitant de participar en un sorteig.

Amb l’entrada al museu efectuada del 15 de desembre al 10 de gener, es proporciona un codi als visitants per tal de registrar-lo a posteriori a la web
www.nadalalmuseu.com

D’aquesta forma s’entra en el sorteig de tres obsequis:
- Per una banda, una panera amb objectes de les botigues dels 27 museus de la xarxa, amb objectes identificatius de la comarca, del territori, i/o del propi museu.
- Per una altra, un IPAD amb l’aplicació del Visitmuseum descarregada i amb informació de l’aplicació, per conèixer els continguts de tots els museus de la xarxa.
- I finalment, un cap de setmana gratuït a la Vall de Núria que inclou una estada d’una nit a l’hotel Vall de Núria amb pensió completa i tren cremallera per a quatre persones (dos adults i dos nens), i una visita familiar al Museu Etnogràfic de Ripoll.

El dia 15 de gener s’anunciaran al web www.nadalalmuseu.com les persones guanyadores del sorteig.

Els 27 museus integrants de la campanya Aquest Nadal, la teva aventura comença al museu son: Museu Etnològic del Montseny. La Gabella (Arbúcies), Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles, Museu Darder. Espai d'Interpretació de l'Estany (Banyoles), Terracotta. Museu de terrissa i ceràmica industrial de la Bisbal, Museu Municipal Josep Aragay (Breda), Ecomuseu-Farinera de Castelló d'Empúries, Museu d'Arqueologia de Catalunya-Empúries, Museu de l'Anxova i de la Sal (l’Escala), Museu del Joguet de Catalunya (Figueres), Museu de l'Empordà (Figueres), Museu
d'Arqueologia de Catalunya-Girona, Museu d'Art de Girona, Museu del Cinema. Col•lecció Tomàs Mallol (Girona), Museu d'Història de Girona, Museu d'Història dels Jueus (Girona), Tresor de la Catedral de Girona, Museu Municipal de Llívia, Museu del Mar de Lloret de Mar, Museu de la Garrotxa (Olot), Museu dels Sants d'Olot, Museu del Suro de Palafrugell, Museu de la Pesca de Palamós, Museu Etnogràfic de Ripoll, Museu d'Història. Sant Feliu de Guíxols, Museu de la Mediterrània (Torroella de Montgrí), Museu Municipal de Tossa de Mar i Museu d'Arqueologia de Catalunya-Ullastret.
La campanya també serà present a les xarxes socials amb el hashtag #NadalalMuseu