Visitmuseum és un projecte cooperatiu, iniciativa de les xarxes territorials de Terres de Lleida i Aran, de les comarques gironines, els museus del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre i del Departament de Cultura. Compta amb el suport de la Direcció General de Turisme (Departament d’Empresa i Ocupació), que financia el projecte a través del Fons de Foment del Turisme.

Visitmuseum té per objectiu posar a l’abast del visitant turista la informació de les exposicions permanents dels museus i fer-la accessible des del seu propi dispositiu mòbil. És la resposta al dèficit en diversitat idiomàtica que tenen molts museus i que

varen detectar les xarxes territorials de museus.

Ofereix continguts en cinc idiomes (català, aranès, castellà, anglès i francès). Prèviament a la traducció, els textos han estat revisats per professionals de la comunicació per tal que fossin comprensibles i amens per a un públic ampli, sense, però disminuir el rigor en la informació.

Visitmuseum actúa com a eina de suport al recorregut que el visitant fa al museu. Per aquest motiu, un cop aquest ha escollit l’idioma, es troba la informació  organitzada per àmbits que anirà accedint a mesura que faci el recorregut per les sales. En cada sala podrà llegir i disposar d’imatges que l’expliquen. També podrà accedir a informació d’una selecció dels objectes que hi continguin. Per completar la informació, s’han incorporat enllaços d’audio, de video o de webs dels museus que en disposaven.

La plataforma es materialitza en dos formats: per una banda, per ser utilitzada mitjançant dispositius mòbils (telèfons intel·ligents o tauletes tàctils) en qualsevol dels dos sistemes operatius, Android o iOS. Un dels avantatges principals d’aquest tipus d’eina tecnològica, pensant en el públic turista estranger, és que es pot descarregar l’aplicació en el dispositiu i es pot utilitzar sense connexió a Internet; per altra banda, en format web adaptativa, dissenyat per aconseguir una visualització òptima independentment de l’aparell que s’utilitzi (ordinador o qualsevol dispositiu mòbil). El format de la pàgina web s’adapta a les dimensions de la pantalla de l’aparell.

Visitmuseum és accessible de manera gratuïta des de qualsevol d’aquests enllaços:

Web mòbil: visitmuseum.gencat.cat

App per a Android:

App per a iOS:

Aquest estiu s’ha posat en funcionament a 113 equipaments museístics, i de cares al 2016 s’incorporaran tots els museus de Catalunya.