Un any més els Museus de Banyoles i l’equip d’Arqueolític (Serveis educatius dels museus) han presentat el casal d’estiu adreçat a infants i joves de 6 a 12 anys i el taller Fes d’arqueòleg al Parc neolític de la Draga  per als nois i noies de 13 a 16 anys.

Les activitats s’han dut a terme de 9 a 13h del matí durant tres setmanes d’estiu. Amb el títol “Experimentem”, el casal  s’ha realitzat durant l’última setmana de juny i les dues primeres setmanes del mes de juliol amb un èxit d’assistència i satisfacció en augment respecte els anys anteriors ja que s’ha comptat amb la participació de més de seixanta nens i nenes. Pel taller Fes d’arqueòleg s’ha comptat amb una desena de joves.

Amb un centre d’interès basat en l’experimentació i observació a través dels nostres sentits, els nens i nenes de 6 a 12 anys,  han pogut participar de les activitats d’una manera participativa, divertida i lúdica, aprofitant tots els recursos que ens ofereixen tant els Museus de la ciutat com l’entorn de Banyoles i l’Estany.
Durant la primera setmana de casal (del 22 al 26 de juny), es va experimentar amb una mirada diferent l’entorn banyolí; els nens i nenes varen construir la seva pròpia cambra fosca que els permetia veure el paisatge i la gent, tal com es feia fa cent anys. D’excursió cap al Puig de Sant Martirià, els participants del casal varen observar i aprendre quines plantes aromàtiques es podien trobar per després elaborar sabons.

La setmana següent (29 juny al 3 juliol) va tocar investigar què ens amaga l’Estany: experimentació amb les roques, descobrir quins insectes hi viuen, mamífers, etc.. ens va servir entre d’altres activitats, per fer el joc de la pesquera de l’estany i un hotel/niu d’insectes.

L’última setmana Experimentem i juguem amb el pas del temps (6 juliol al 10 juliol) es va realitzar al Museu Arqueològic de Banyoles, on investigant les restes paleontològiques i arqueològiques del museu, els nens i nenes van poder experimentar des de com fer un autèntic fòssil a jugar amb jocs d’època grega i romana.

I per acabar la proposta d’estiu dels Museus de Banyoles, de la setmana del 13 al 17 de juliol,  amb els joves de 13 a 16 anys i amb el títol “Fes d’arqueòleg” s’han dut a terme un conjunt d’activitats relacionades amb el món de l’arqueologia: des de l’excavació d’un jaciment simulat, passant per la feina del laboratori, la interpretació de les restes trobades, i la difusió de la informació obtinguda. Aquest any la temàtica ha estat de l’època medieval. Els joves arqueòlegs s’han immers en el món medieval d’una manera totalment pràctica tot excavant, visitant la Banyoles medieval així com realitzant tallers de l’època.

Una vegada més, els tallers, experiments, jocs i excursions realitzats des dels Museus de Bayoles, ens han servit per conèixer una mica més l’entorn i patrimoni cultural de la vila d’una manera diferent a través de  la pràctica i de l’experiementació.