El dilluns 8 de juny s’inicia una nova campanya d’excavacions arqueològiques al jaciment neolític de la Draga (Banyoles, Girona). Aquest poblat correspon a unes de les primeres evidències de comunitats agrícoles i ramaderes a casa nostra i té una cronologia d’uns 5.400  anys aC.

Els treballs arqueològics es perllongaran fins el divendres 3 de juliol i són duts a terme pel Museu Arqueològic de Banyoles, el Consell Superior d’Investigacions Científiques (IMF, Barcelona), la Universitat Autònoma de Barcelona i el Museu d’Arqueologia de Catalunya. Les dues primeres setmanes hi participaran estudiants del Grau d’Arqueologia de la UAB que desenvolupen part de la seva formació pràctica acadèmica al jaciment, mentre que a les dues darreres es comptarà amb voluntaris provinents de diverses universitats i centres de recerca de l’estat i d’Europa. En total, durant el transcurs de la campanya hi treballaran aproximadament unes 60 persones.

Enguany, s’excavarà un sector a la zona més elevada del jaciment, amb l’objectiu de localitzar restes del poblat a la zona on ja s’ha vingut treballant els dos darrers anys i on també s’iniciaren els treballs arqueològics l’any 1990. En aquesta zona s’hi han localitzat nombroses estructures d’hàbitat com ara fogars, grans fosses emprades com abocadors de deixalles, així com sòls de cabanes realitzats amb lloses de travertí. En aquest mateix indret els treballs realitzats els darrers anys permeteren evidenciar l’existència d’un petit taller de denes de collaret realitzades a partir de petxines.

Durant la campanya és previst realitzar diverses activitats de divulgació sobre la recerca en el jaciment; aquestes les podeu consultar a la mateixa pàgina web dels Museus de Banyoles.