L’exposició dedicada a El sexe a l’època romana, es va poder visitar al Museu Darder entre el 7 de març  i el 25 de maig. És produïda des d'Arqueoxarxa, una xarxa de museus d'arreu de Catalunya que gestiona el patrimoni arqueològic i de la qual el Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles també em forma part.

Adreçada a un públic adult, es presentava un conjunt de peces d’època romana conservades en museus catalans i reproduccions de pintures del moment, sovint molt explícites, acompanyades de textos llatins.  La visita permetia endinsar-se en l’univers sexual de l’antiga roma i conèixer com era el sexe en el matrimoni, les maneres de fer l’amor, les relacions extramatrimonials, l’art de la seducció, etc.

A banda de la visita lliure a l’exposició, des dels Museus de Banyoles, s’organitzaren diferents activitats paral·leles que complementaren el discurs de l’exposició, des d’una vessant més formal com xerrades per a aprofundir més en el tema, com des d’una vessant  més lúdica i divertida com una sessió de TupperSex a la romana o una lectura de textos eròtics clàssics a les termes de Vilauba.

L’exposició ha sigut molt ben rebuda entre els banyolins, gent de l’entorn i tursites. Gairebé mil persones han visitat l’exposició, entre el públic adult, alguns menors i grups; i més de dues centes persones han participat a les diferents activitats programades. Així doncs, un total de 1.201 persones han visitat l’exposició o han participat a les activitats paral·leles.