La Diputació de Girona ha atorgat una subvenció per import de 20.000€ per a la reforma del Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles, situat a la plaça de la Font, al centre de la ciutat. Es tracta de la fase 3 subfase E que permetrà un nou accés públic al Museu per la part del pati de la Pia Almoina. També, es finançaran els nous lavabos públics del Museu que se situaran per la part del jardí de la Pia Almoina.

En aquests moments després de 7 anys d’obres ja s’han superat la meitat de les obres que comportaran una reforma integral del Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles. S’ha acabat la zona dels magatzems situats sobretot a l’antiga casa de Can Xueta, la sala de consulta, la sala d’investigadors, el centre de documentació, i l’àrea d’administració. Molt pròximament començaran les obres de les sales d’història que es convertiran en aules educatives i la consergeria, gràcies al finançament d’Abertis Autopistas, a través de l’1% Cultural.