El Dia Internacional dels Museus se celebra anualment cada 18 de maig des de 1977, seguint la 5a resolució de la XII Assemblea General del Consell Internacional de Museus (ICOM) celebrada a Moscou. Es tracta d'un dia on s'intenta que la societat participi als museus, intentant mostrar al públic els reptes d'aquests, seguint la màxima que "els museus són una institució al servei de la societat i del seu desenvolupament"(ICOM).

Es tracta d'una celebració molt popular que des de fa molts anys se celebra també als Museus de Banyoles, sovint en forma de Portes Obertes, o a través de diferents activitats.

Enguany, la festa dels museus es va celebrar el diumenge 17 de maig, tal i com ho han fet la majoria d’institucions, i des dels Museus de Banyoles es va oferir la possibilitat de visitar els museus de forma gratuïta per a tots els públics i es van programar diferents activitats.

A banda de les exposicions permanents dels dos museus de la ciutat, es podia visitar l’exposició temporal al Museu Darder, dedicada a “El sexe a l’època romana” que serà visitable fins a finals de maig; es va programar una activitat a les termes de Vilauba Visne Mecum lavari? on el dominus de la vil•la, Caius Obvulnius, va poder rebre als invitats de la vil•la a les termes i els va poder explicar anècdotes fogoses que tenien lloc als banys de l’època; i es van programar fins a tres visites al parc neolític de la Draga on els usuaris van poder visitar el parc i on se’ls va explicar qui eren els seus pobladors i quina cultura tenien.

Fins a un total de 273 persones van visitar els nostres museus i van participar a les activitats a Vilauba i a la Draga, en el dia de la festa dels museus.