El passat 25 d’abril va tenir lloc l’última sessió pràctica del curs d’iniciació a l’ornitologia que han organitzat l’entitat naturalista Limnos i el Museu Darder. Aquest curs, que es va iniciar un mes abans, estava format per sessions teòriques i pràctiques. Les sessions teòriques van tenir lloc entre setmana al Museu Darder, i les pràctiques a l’entorn de l’Estany de Banyoles, amb una sortida fora de la comarca, als aiguamolls de l’Empordà.
El curs intentava donar una visió molt general dels ocells i de totes les formes d’apropar-se al seu coneixement, com són la seva biologia, el cant, les caixes niu i menjadores, les pàgines web d’ornitologia,… Hi van assistir un total de 26 persones, amb alguns nois molt joves que ja estan molt interessats per aquest tema. Els professors, també joves, són membres de Limnos i han pogut fer arribar la seva passió pels ocells als particpants del curs, que han valorat de forma excel·lent el desenvolupament i contingut d’aquest. En les enquestes, els participants s’han interessat per ampliar el curs, però també fer la realització d’altres de temàtica naturalista.
Limnos i el Museu Darder, amb el suport de la Xarxa de Museus Locals de Girona (Diputació de Girona) i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, ja fa uns anys que organitzen conjuntament activitats relacionades amb la natura. De fet, a finals del mes de maig organitzen un nou curs, aquesta vegada de dibuix naturalista, un tema que fins ara no s’havia tractat, i que esperem tingui la mateixa bona acollida que el curs d’iniciació a l’ornitologia.