Es tracta de les obres de rehabilitació del terra, el sostre i les parets de l’actual sala d’Història, en una superfície d’uns 200 metres quadrats situada a la planta baixa de la Pia Almoina. El Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles, situat al centre de la ciutat, a la placeta de la Font, es troba en obres i ja ha superat la meitat de les obres que comportaran una reforma integral d’aquest museu.

Abertis Autopistas aporta a l’Ajuntament de Banyoles 141.571,51 euros, a través de l’1% Cultural, corresponent a les obres d’ampliació de l’autopista AP-7 al seu pas pel Pla de l’Estany. Ho han signat aquest dimarts al matí l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, i el director de xarxa AP-7/AP-2 d’Abertis Autopistas, Miquel Camacho.

L’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha explicat que el Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles és un projecte de ciutat però que té una vocació comarcal. Amb aquesta aportació es permetrà continuar les obres i, juntament amb el pressupost de l’Ajuntament, es podrà fer una subfase més. La fase corresponent a l’Ajuntament consistirà en una nova connexió entre el Museu i el carrer Pia Almoina, on hi haurà la nova entrada del Museu una vegada acabat.

El director de xarxa AP-7/AP-2 d’Abertis Autopistas, Miquel Camacho, ha manifestat que “tenim una vocació vertebradora com gestors d’infraestructures d’alta capacitat i ens impliquem a les zones allà on passen les infraestructures, com en aquest cas amb el Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles”.