El divendres 6 de març es va inaugurar l’exposició, es va presentar el seu catàleg i es va fer una vista guiada.

L’acte d’inauguració va ser dirigit per Josep Manuel Rueda, Director del Museu d’Arqueologia de Catalunya; Joan Mayné i Margarida Abras del Museu de Badalona; Jordi Bosch, regidor de cultura de l’Ajuntament de Banyoles; i Lluís Figueras dels Museus de Banyoles.

Es va fer un repàs de la importància que té aquesta exposició, que ha rebut el premi Musa 2014, i es va remarcar la bona acollida que ha tingut en els diferents museus que ha itinerat (Badalona, Tarragona, Tàrrega, etc).

L’exposició presentada al públic, és produïda per Arqueoxarxa i el Museu de Badalona i presenta un conjunt de peces d’època romana conservades en museus catalans; reproduccions de pintures del moment, sovint molt explícites; i textos d’autors llatins.

Durant la presentació, es va presentar el catàleg de l’exposició que acaba de sortir d’impremta i per tant, va ser la primera ocasió per a adquirir-lo.

Seguidament es va realitzar una visita guiada per l’exposició de la mà d’Esther Gurri, arqueòloga, conservadora del Museu de Badalona i comissària de l’exposició. Es va realitzar un passeig per l’exposició, comentant els diferents àmbits que la conformen: el matrimoni, el divorci, l’adulteri, els vicis privats, etc. que es complementen amb peces arqueològiques procedents de diferents jaciments catalans, textos d’autors llatins i imatges de les pintures murals conservades a Pompeia i Herculà.

L'exposició, que es podrà visitar fins al mes de maig al Museu Darder de Banyoles, compta amb un conjunt d'activitats paral·leles: visites guiades, xerrades, una sessió de Tuppersex a la romana, una activitat de lectura de textos eròtics a les termes de Vilauba i un recull de textos a la Biblioteca de Banyoles.

L’acte va finalitzar amb una copa de cava que es va oferir a tots els assistents.