Els dos Museus de Banyoles (el Darder i l’Arqueològic) han arribat als 34.764 usuaris durant el 2014. D’aquest total 4.080 són dels visitants de les exposicions permanents del Museu Darder, 4.002 dels visitants de l’exposició permanent del Museu Arqueològic, 12.739 dels visitants de les exposicions temporals dels dos museus, 11.609 d’activitats pròpies, entre d’altres. Pel que fa a usuaris és la xifra més alta des del 2007, l’any que es va reobrir de nou el Museu Darder. Tanmateix, hi ha un descens de les visites de les exposicions permanent del Darder i l’Arqueològic i per això s’estan preparant alguns canvis en les seves museografies.

El regidor de Cultura de Banyoles, Jordi Bosch Batlle, ha manifestat que “els Museus de Banyoles es consoliden com espais culturals de referència pel que respecte a exposicions i activitats vinculades a l’entorn del patrimoni natural i cultural”. Bosch Batlle ha destacat que el jaciment de la Draga té uns 7.000 visitants a l’any i que unes 600 persones han visitat l’arqueta de Sant Martirià.

Pel que fa a la programació, d’aquest primer semestre del 2015 en destaca l’exposició que s’obrirà aquest divendres titulada “El sexe a l’època romana” organitzada per Arqueoxarxa. Una exposició que s’ha mostrat a diferents punts de Catalunya però que Banyoles serà el primer lloc on es podrà veure de les comarques gironines. “El sexe a l’època romana” anirà acompanyada de visites guiades gratuïtes  i d’activitats paral·leles com ara un recull de textos eròtics a la Biblioteca de Banyoles.

L’altre activitat destaca serà el 3r Cicle de conferències d’actualitat arqueològica. També s’han previst les Tardes de ciència, un curs d’iniciació al coneixement dels ocells i un curs de dibuix naturalista conjuntament amb Limnos, el curs del nostre patrimoni geològic amb el CECB i Astrobanyoles, el Casal de Setmana Santa i d’estiu dels Museus, el XIV concurs de fotografia de natura i l’exposició de pintura de l’artista local Aidita Méndez.
Per potenciar els Museus i les seves antenes s’han previst inversions per als propers anys que inclou el projecte de museïtzació del jaciment de Vilauba, de la sala de l’arqueta i del jaciment neolític de la Draga. A més, continua la tercera fase del projecte de reforma del Museu Arqueològic.