Recentment ha estat restaurada una tortuga dissecada que forma part del fons Darder del Museu Darder de Banyoles, i que es va cedir en préstec temporal al Museu Blau de Barcelona el 2011 com a objecte representatiu del centre banyolí. Es tracta d’un exemplar de tortuga careta (Caretta caretta), pertanyent a la Col·lecció Darder, de 1916.
La restauració de la peça ha anat a càrrec del Laboratori de Conservació Preventiva i Restauració del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, i ha consistit bàsicament en la neteja del vernís que cobria i enfosquia la peça, així com la pols incrustada pels molts anys que aquesta havia estat exposada fora de vitrina a Banyoles.
Aquesta ha estat una més de les col·laboracions que hi ha hagut entre els dos museus els darrers anys, i que podran fer-se més continuades quan es creï el futur Museu Nacional de Ciències Naturals de Catalunya, que permetrà una millor coordinació i col·laboració entre tots els equipaments patrimonials dedicats a les ciències naturals del nostre país.
La informació sobre el procés de restauració, així com fotos de l’aspecte abans i després de la restauració de la peça, es poden consultar al blog del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.