El 17 de setembre de 2014 s’han presentat les activitats previstes pels Museus de Banyoles (l’Arqueològic i el Darder) del setembre al desembre del 2014. Les han fet públiques el regidor de Cultura de Banyoles, Jordi Bosch Batlle, i el director dels Museus de Banyoles, Lluís Figueras.
La primera de les exposicions ja es pot veure des del juliol al Museu Arqueològic de Banyoles, es tracta d’Aqua: domini i mites. En total hi haurà 4 exposicions més, de les quals destaquen Terra incògnita, de Jaume Geli, sobre la reinvenció de la terra que envolta a aquest artista local, i Viatjant des del cor: Etiòpia, amb les vivències del fotògraf Marc Peiris a l’Etiòpia copta i a la vall de l’Omo (tribus dels Hammer i Mursi).
I és que tal i com ha passat els últims anys les propostes són molt variades, amb les 3 xerrades de Tardes de ciència i 4 xerrades en el marc de Ciència i realitat: preguntes i respostes. També, es prepararan visites guiades com ara les de l’Arqueta de Sant Martirià i el Monestir de Sant Esteve, o el Nuptialis, una visita teatralitzada a Vilauba escenificant un casament a la romana. La visita a l’arqueta es pot concertar per grups contactant amb l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de Banyoles. Les Jornades europees de patrimoni, els Dijous Culturals i el Dia Mundial dels ocells seran altres actes que acolliran els Museus de Banyoles.
El regidor de Cultura, Jordi Bosch Batlle, ha manifestat que “els dos Museus han tingut uns resultats satisfactoris amb 16.000 usuaris des del gener a l’agost del 2014, mantenint la xifra de l’any passat, quan es va fer un salt quantitatiu de visitants”. D’aquests 16.000 usuaris, 12.000 són del Museu Darder i 4.000 del Museu Arqueològic.