El divendres 4 de juliol, a les 8 del vespre es va fer el lliurament dels premis als guanyadors de les tres categories. El concurs està convocat pel Centre d’Estudis Comarcals de Banyoles, Limnos, la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona i el Museu Darder de Banyoles.
Cent nou persones han enviat un total de 316 fotografies digitals. El jurat, format per un membre de cadascuna de les entitats organitzadores i dos reconeguts fotògrafs residents a la comarca del Pla de l’Estany, Ernest Costa i Harold Abellan, van visualitzar totes les imatges fins triar-ne 38, que són les que s’exposaran fins al 14 de setembre a la Sala d’Exposicions Temporals del Museu Darder de Banyoles. Posteriorment, l’exposició itinerarà a la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona.
El primer premi, de 400 euros, ha estat per Jaume Llorens i Bach i la fotografia titulada “Balca”. El premi de 250 euros a la millor fotografia obtinguda al Pla de l’Estany ha estat per Jordi Moncanut Vilà, amb la  fotografia “Borratja”. I el premi, també de 250 euros, a la millor fotografia realitzada per un soci d’alguna de les entitats que organitzen el concurs o bé una persona vinculada a la Universitat de Girona, ha estat per Marc Fusellas Fullà, amb la fotografia “Copa de gel”.
El jurat, atesa la qualitat i la igualtat entre algunes de les fotografies finalistes, va decidir atorgar també dues mencions especials, sense dotació econòmica, a les fotografies "Entre cotons", de Ferran Arumi, i "Catalaunica", de Francesc Balaguer.
Després del lliurament dels premis, es va fer públic el tema de la nova edició del concurs i es va oferir als assistents un petit refrigeri.

La imatge correspon a la fotografia guanyadora del Primer Premi.