Una de les activitats que l’Ajuntament de Banyoles proposa per aquest estiu és un taller de robòtica, que organitzen conjuntament el servei d’Educació i l’àrea de Cultura de l’Ajuntament, el Museu Darder i l’entitat Astrobanyoles, i que s’ha inaugurat aquest dilluns dia 30 de juny. Es tracta d’un taller per apropar el món de la robòtica i la programació a joves a partir de 12 anys. Les inscripcions han superat totes les expectatives ja que se n’han recollit més de cinquanta, la majoria de joves de Banyoles però també altres de no tant joves i de diverses poblacions de les comarques gironines. Durant el taller els participants aprendran a construir un petit robot, amb una mecànica senzilla però amb una part més interessant de programació, basada en el hardware lliure Arduino.

L’activitat, que es portarà a terme a les instal·lacions del Museu Darder, estarà dinamitzada per Astrobanyoles, una entitat amb una llarga experiència en la promoció de la ciència i la tecnologia. A més d’una persona dinamitzadora, comptarà amb el suport i la col·laboració de diversos adults membres de l’entitat, molts d’ells professors vinculats al món de l’ensenyament a la nostra ciutat, que donaran suport als diferents grups amb què s’organitzaran els participants.

El taller tindrà una durada d’una setmana i finalitzarà amb una exhibició dels robots aquest divendres a 2/4 de 12 del migdia a la plaça Major de Banyoles, on es simularà una competició de “minisumo” entre els robots que haurà construït cada equip. Es tractarà de fer fora els robots d’una pista.

Aquesta activitat forma part del programa d’activitats de promoció de la ciència i la tecnologia que ofereix l’Ajuntament de Banyoles. Els objectius principals d’aquest programa són la divulgació de la ciència i la tecnologia entre la població, donar a conèixer la investigació científica i la seva relació amb l’entorn i fer-ho des de la igualtat d’oportunitat d’accés al coneixement, especialment entre la població més jove. Aquest programa d’activitats compta amb el suport econòmic de la Federación Espanyola para la Ciencia y la Tecnología-FECYT que ha atorgat a l’Ajuntament de Banyoles a través d’una subvenció.