El Museu Darder ha tancat recentment l’exposició “El món de les papallones”, amb exemplars recollits i criats per l’expert Joan Condal, de Caldes de Montbui. Del 29 de març al 22 de juny s’ha pogut visitar a Banyoles. Un total de 2376 persones han passat durant aquest temps pel Museu Darder per aproximar-se al món d’aquests fascinants insectes. Les escoles del Pla de l’Estany van poder gaudir de visites guiades gratuïtes, a càrrec del promotor de l’exposició, Joan Condal, bon coneixedor del tema. Les seves visites van tenir una molt bona acollida per part de tothom que en va gaudir, sabent mantenir l’atenció tant dels alumnes d’educació infantil com dels adolescents. El cost d’aquests guiatges el van assumir el Museu Darder i el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles, rebent també el suport del FECYT (Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología).
Paral·lelament, es van organitzar un seguit d’activitats relacionades amb la temàtica de les papallones, adreçades a diferents segments de públic i amb un molt bon èxit de participació. Joan Condal va oferir la xerrada “Els colors de les papallones”, a més d’una visita guiada de cloenda de l’exposició. D’altra banda, Lídia Salvanera, biòloga banyolina que està realitzant seguiments de papallones diürnes a la zona de Can Morgat (Porqueres) dins el CBMS (Catalan Butterfly Monitoring Scheme), va oferir la xerrada “Per què són tan importants les papallones?” i realitzar dos itineraris a Can Morgat que van ser molt ben acollits per les famílies. Per útim, els serveis educatius dels Museus de Banyoles (l’empresa Arqueolític) van realitzar el taller “Fem papallones!” al Museu Darder. Un total de 135 usuaris van realitzar aquestes activitats.
Les activitats realitzades els mesos de maig i juny es van incloure en el “2n Dia de les Papallones”, un seguit d’activitats que es realitzen arreu de Catalunya amb la temàtica de papallones, la coordinació de les quals va a càrrec del Museu de Ciències Naturals de Granollers “la Tela”.