Els Programes Pedagògics i Divulgatius de la Diputació de Girona tenen com a finalitat materialitzar l'aproximació dels escolars al patrimoni cultural i natural de les comarques gironines. El conjunt de les activitats pedagògiques estan repartides arreu del territori gironí, i són organitzades per entitats especialitzades en aquest tipus de serveis. Els Museus de Banyoles organitzen diverses activitats dins els programes “Indika” i “De la mar als cims”. Aquestes activitats són subvencionades per la Diputació, que assumeix part del cost, amb la qual cosa les escoles poden realitzar activitats de forma més econòmica.
Enguany s’ha afegit un concurs de fotografia amb la intenció que els alumnes que participen en les diferents activitats expressin de manera artística el que els suggereixen les visites. L’import dels premis havia d’anar dedicat a l’escoles, amb finalitats educatives o per fer millores en l’eficiència energètica del centre.
Ha estat una gran satisfacció pels Museus de Banyoles veure com, dins els finalistes, hi havia dibuixos clarament inspirats en les visites realitzades al Parc Neolític de La Draga i al Museu Darder. Aquests dibuixos es poden veure aquí.