Després de l’èxit de les activitats organitzades l’estiu de 2013 als Museus de Banyoles, s’ha decidit repetir l’experiència i crear una oferta novedosa per aquest any.
Els nens i nenes de 6 a 12 anys es podran apuntar a la descoberta i experimentació al voltant dels invents dins l’activitat “Petits inventors. Invents al llarg de la història”. L’activitat serà als matins i durarà dues setmanes, encara que hi ha la possibilitat d’apuntar-se només a una.
Els nois i noies de 12 a 16 anys podran dedicar una setmana a l’arqueologia, treballant al costat d’autèntics arqueòlegs que estan realitzant excavacions al Poblat Neolític de La Draga. Aquestes dues propostes aniran a càrrec dels serveis educatius dels Museus de Banyoles, l’empresa Arqueolític.
Així mateix, els més grans de 12 anys i sense límit d’edat podran explorar la robòtica mitjançant un taller. Aquesta proposta, coordinada pel Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles, el Museu Darder i Astrobanyoles, consistirà en la construcció de diversos robots per grups que el darrer dia del taller s’exhibiran a la Plaça Major. Les inscripcions per aquest taller ja estan tancades.
Els tallers d’inventors i el de robòtica es faran als espais del Museu Darder, mentre que l’activitat d’arqueologia es farà al Parc Neolític de La Draga. Les incripcions per a poder-hi participar ja estan obertes.
Aquestes activitats compten amb el suport econòmic de FECYT – Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología.