El 4 d’abril de 2014 s’ha fet lliurament a l’Ajuntament de Banyoles del treball d’investigació sobre la mòmia suposadament egípcia de la Col·lecció Darder. Tot i que encara queden moltes incògnites per aclarir, es pot descartar que es tracta d’un cos momificat amb les tècniques dels antics egipcis. La datació amb C14 ha permès arribar a la conclusió que les restes humanes daten d’un màxim de 200 anys, fet que el situaria possiblement al segle XIX. L’estudi antropològic determina que es tracta d’un home adult jove d’origen caucàsic, és a dir, de raça blanca. No hauria patit cap traumatisme ni malaltia destacable. Les radiografies i altres proves han pogut determinar que el cos no conserva els òrgans interns, encara que sí fragments de pell i carn, i que havia estat manipulat de manera similar als esquelets pensats per anar penjats drets. D’a    quí el ganxo que té al cap. La col·locació d’alguns dels filferros que conté entre els ossos recorda la tècnica d’esquelets preparats per Francesc Darder, per similitud amb alguns del fons del museu que se sap havia preparat ell. De totes maneres, la documentació històrica que s’ha aconseguit estudiar no permet afirmar si va ser el mateix Darder qui va preparar el cos. Les dades documentals només permeten intentar acotar l’època en què el naturalista l’hauria preparat o adquirit, als voltants de 1887-1888. El cos es continuarà mantenint a les Sales de Reserva del Museu Darder. Tota la documentació sobre la investigació serà conservada a l’arxiu documental del Museu.

La presentació es va fer durant una roda de premsa amb presència de gran nombre de mitjans informatius.

Més informació de la mòmia aquí.