L’acte, gratuït i obert a tothom, fou organitzat per Ediciones B, els Museus de Banyoles, l’Ajuntament de Banyoles, el Consorci de l’Estany i la llibreria l’Altell i va comptar amb una participació d’unes 80 persones.
 La presentació va constar de dues parts. En la primera, Toni Palomo, codirector del jaciment de la Draga, va fer una breu introducció al poblat neolític, que se situa vers el 5300-5100 aC, on va destacar la seva importància cabdal dins del neolític antic de la Península Ibèrica.
A continuació va intervenir l’autor del llibre, que amb les seves dots de bon comunicador, va explicar l’argument del llibre: l’aventura de Ynatsé, un home de la Draga que, per trobar un remei de la malaltia que assola la seva comunitat, emprèn un llarg i èpic viatge que el du primer a les mines neolítiques de Gavà, després a Stonehenge (Anglaterra) i des d’allí, travessant Europa, fins a cultures neolítiques de Mesopotàmia, per retornar per Grècia, Itàlia i el sud de França fins a l’estany de Banyoles.

Imatges de la presentació:

Més informació: