Durant el 2014 Arqueoxarxa presentarà dues exposicions de producció pròpia, “El sexe en època romana” i  “El Darrer Son. Mort i pràctiques funeràries a la prehistòria de Catalunya”.

El joc interactiu “Llança’t a l’arqueologia”

Tothom que visiti els museus d’Arqueoxarxa es trobarà una pantalla tàctil de grans dimensions a través de la qual podran conèixer tots els museus i jaciments arqueològics que formen part de la xarxa.

Aquestes pantalles tenen un triple funcionament:
• com a cartelleres electròniques, una eina de comunicació eficaç per donar a conèixer les programacions dels museus.
• es pot accedir a una completa informació dels museus i jaciments que formen part d’Arqueoxarxa, i de manera molt visual ja que s’hi han penjat nombroses imatges i vídeos.
• com a joc interactiu, “Llança’t a l’arqueologia”, de manera que a través d’un personatge que cal guiar per un laberint, s’arriba a un museu sobre el qual es fan unes preguntes i, si s’encerten, es guanya una entrada doble per un museu de l’Arqueoxarxa. En aquest joc poden jugar grans i petits amb l’objectiu que coneguin el valuós patrimoni arqueològic català.

Les exposicions de 2014
“El sexe en època romana” i “El Darrer Son. Mort i pràctiques funeràries a la prehistòria de Catalunya” són els dos temes que encapçalen la línia expositiva d’Arqueoxarxa; exposicions de creació pròpia i innovadores que representen un bon exemple de les diverses accions que proposa Arqueoxarxa per aquest 2014. Ambdues propostes són itinerants per reforçar el paper de xarxa del projecte.
L’exposició “El sexe en època romana”, que va liderar el Museu de Badalona, itinerarà enguany al Museu de la Noguera (Balaguer), al Museu i Poblat Ibèric de Ca n’Oliver i al Museu Comarcal de l’Urgell (Tàrrega).
“El Darrer Son. Mort i pràctiques funeràries a la prehistòria de Catalunya” és liderada pel Museu de Gavà i s’inaugurarà en aquest museu a final d’any.
Està previst que el 2015  s'exposi a Banyoles.

Què és Arqueoxarxa?

Arqueoxarxa agrupa els principals museus d'arqueologia, equipaments i jaciments museïtzats de Catalunya i treballa per apropar el patrimoni arqueològic català a tothom. Catalunya té un potencial arqueològic destacat i sòlid, pol d’atracció del turisme d’arreu i una font de coneixement i educació per a la ciutadania.
Itinerar exposicions, millorar la gestió de les col·leccions, generar programes de formació i debat, promoure l’ús de les noves tecnologies i compartir rutes arqueològiques, són algunes de les accions que Arqueoxarxa desenvoluparà amb aquest ambiciós projecte.
A més, Arqueoxarxa treballarà per construir un relat compartit i complementari del patrimoni arqueològic de Catalunya, innovar el discurs expositiu, generar més relació amb el territori i contribuir a la difusió internacional de la marca Catalunya a partir de la seva riquesa arqueològica.

Arqueoxarxa és encapçalada pel Museu d’Arqueologia de Catalunya, MAC, i incorpora les seves seus territorials –Barcelona, Girona-, el jaciment grecoromà d’Empúries, la ciutat ibèrica d’Ullastret, el conjunt monumental d’Olèrdola, així com els vuit museus més representatius de la disciplina a Catalunya: el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, el Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles, el Museu Comarcal de l’Urgell (Tàrrega), el Museu de Gavà, el Museu d’Arqueologia Salvador Vilaseca de Reus, el Museu de Badalona, el Museu de la Noguera (Balaguer), i el Museu i Poblat Ibèric de Ca n’Oliver (Cerdanyola del Vallès).