El diumenge 16 de febrer es va realitzar una visita guiada per tècnics del Museu Arqueològic de Banyoles que permetia aprofundir en la fauna de grans mamífers amb un milió d’anys d’antiguitat procedents de jaciments del Pla de l’Estany. La visita va consistir en un recorregut per la Sala de Paleontologia del museu, on s’exposen, entre d’altres, elefants i tigres amb dents de sabre. Posteriorment es van visitar els nous magatzems del Museu Arqueològic on es va poder veure, a part de les restes de fauna que no estan exposades habitualment,  un crani de tigre amb dents de sabre, les restes d'un cocodril marí que es va trobar prop del Turó del castell de Porqueres d'ara fa 48 milions d'anys i les restes d'excrements d'hipopòtams i rinoceronts entre d'altres. També  es va explicar als assistents com s’organitzen les col·leccions en les sales de reserva del museu i es va fer un breu recorregut pels magatzems de prehistòria i història.
L’activitat, que estava limitada a un màxim de 20 persones, va comptar amb un total de 18 assistents.

Sala de Paleontologia del Museu Arqueològic de Banyoles