El 14 de febrer s’ha fet el lliurament dels diplomes i del distintiu SICTED. Es tracta d’un projecte de millora de la qualitat de les destinacions turístiques promogut per l’Institut de Turisme d’Espanya (Turespaña) i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), amb l’objectiu de millorar l’experiència i la satisfacció del turista. La seva metodologia proporciona un sistema integral i permanent de gestió de la qualitat en un destí turístic amb una nova concepció dels resultats esperats, un enfoc cap a la millora continuada i una actitud de recuperació i posada en valor dels recursos i de l’espai. Aquest distintiu acredita el compliment dels requisits establerts per la metodologia SICTED i reconeix l’esforç i el compromís amb la qualitat i la millora continuada. Té una validesa bienal i es fa una avaluació anual de seguiment.
El Museu Darder ha estat treballant per aconseguir el distintiu durant el 2013, adaptant el seu funcionament als requeriments del SICTED. El Consorci de l’Estany de Banyoles, amb seu al Museu, també ha obtingut el certificat en aquesta edició