En el número de gener de 2014 d’aquesta revista dedicada a la història d’Espanya es publica un article de Francisco Contreras dedicat a Darder. Amb el títol Francesc Darder. Aventurero, explorador, inquieto... un genio olvidado es repassa la vida i obra d’aquest personatge tan vinculat a Banyoles i a l’existència del museu que porta el seu nom. El Museu Darder ha col·laborat en  l’article aportant informació documental sobre Darder i imatges de l’arxiu fotogràfic, que són les que il·lustren aquest reportatge que, d’altra banda, serveix per reivindicar la figura de Darder com a veterinari, naturalista i promotor de les ciències naturals en la Barcelona de finals del S. XIX i principis del S. XX.