Els Museus de Banyoles han organitzat durant 2013 diferents activitats de cap de setmana dirigides a famílies. Han consistit en tres tallers associats a dues de les exposicions temporals que s’han pogut visitar al Museu Darder enguany, Playstories i Monthemhat, les mòmies oblidades, i en diferents sessions de titelles adreçades als nens més petits. Totes les activitats han estat pensades i realitzades per Arqueolític, l’empresa que porta els serveis educatius dels Museus de Banyoles. Les activitats de titelles eren dues, “L’abat Bonitus i les seves històries”, que s’ha realitzat al Museu Arqueològic, i “En Blauet i el follet”, que ha tingut lloc al Museu Darder, amb sis sessions cadascuna. En tots els casos, les places eren limitades i l’activitat gratuïta, ja que s’assumien els costos des dels museus en el cas de les activitats paral·leles a exposicons temporals, i des de l’Oficina de Turisme en el cas de les titelles. La mitjana ha estat de 42 persones per sessió, superant-se sempre el límit previst i havent deixat persones interessades sense plaça. La bona acollida d’aquestes activitats i els bons resultats obtinguts ens encoratgen a seguir treballant per continuar oferint aquesta mena d’experiència de la qual gaudeixen tant els menors com els seus acompanyants adults.