Després d’un mes oberta al públic, l’exposició “Les dones imaginàries – Aloges al Darder”, de l’artista Duaita Prats, ha tancat amb una important afluència de públic. Tot i només haver tingut obert caps de setmana, gairebé 600 persones l’han visitat i han pogut gaudir del gaudi estètic de les escultures, així com del treball d’investigació de l’artista i periodista sobre les llegendes de les aloges arreu de Catalunya.
El fenomòmen lacustre de l’Estany de Banyoles i l’existència d’un indret tan màgic com són Les Estunes van ser l’origen de les abundants llegendes sobre dones d’aigua a la zona de Banyoles, per la qual cosa l’exposició tenia un lligam molt gran amb la ciutat i el seu entorn natural, complementant en certa manera el discurs de l’exposició permanent del Museu Darder sobre la conca lacustre de l’Estany de Banyoles.
L’autora, Duaita Prats, ens ha expressat la seva satisfacció “tant per la positiva i, en molts casos, entusiasta reacció de la gent davant una proposta artística conscientment arriscada, com per la complicitat que el Museu Darder ha demostrat des del primer moment en acceptar i portar a terme una mostra fins el moment inèdita, a les seves sales i a la ciutat de Banyoles”.
L’exposició, que ha finalitzat després del cap de setmana en què coincidia amb la fira “Aloja”, celebrada a Banyoles, va comptar amb dues activitats paral·leles. Una d’elles, una visita guiada per l’artista. La segona, una xerrada-col·loqui, amb el títol “La força de les llegendes i la comunicació oral”, en què van participar, a part de Duaita Prats, el naturalista Josep M. Massip i el folklorista Àngel Vergés.