Aquest estiu i per primera vegada, els Museus de Banyoles i Arqueolític (serveis educatius dels museus) han presentat una oferta per realitzar activitats d’estiu i casal adreçades a infants i joves de 6 a 16 anys.
Amb el títol “Fes d’arqueòleg”, la primera setmana de juliol es va organitzar un “casal” adreçat a nois i noies de 12 a 16 anys realitzat al Parc Neolític de la Draga, on es va dur a terme  un conjunt d’activitats relacionades amb el món de l’arqueologia: des de l’excavació d’un jaciment prehistòric simulat, passant per la feina del laboratori, la interpretació de les restes trobades, i la difusió de la informació obtinguda. La intenció no era la de formar joves arqueòlegs, només es va voler utilitzar l’arqueologia com a vehicle a través del qual els nois i noies pugessin realitzar una tasca científica de manera participativa, crítica i molt relacionada amb el treball en equip. Aquest acostament al treball multidisciplinar dels arqueòlegs també s’ha combinat amb tallers d’arqueologia experimental en els quals, de manera totalment pràctica, s’han recreat els processos de treball prehistòrics, que també permeten interpretar el passat.
Aquests dies plens d’activitats han servit per donar a conèixer una mica més la feina que realitzen els arqueòlegs al Parc Neolític de la Draga, així com l’excepcionalitat del jaciment i el seu constant estudi i difusió.
La segona i tercera setmanes de juliol l’activitat es va traslladar al Museu Darder, on s’ha dut a terme el “Casal dels Museus” adreçat a un públic encara més jove: nens i nenes de 6 a 12 anys. Amb un centre d’interès basat en la supervivència es van programar manualitats, gimkanes, jocs d’orientació, excursions, tallers de cuina i jocs d’aigua. Els participants s’ho varen passar d’allò més bé fent-se màscares de camuflatge d’animals, bosses de supervivència, jocs amb materials de rebuig, aprenent a orientar-se pels boscos de Can Morgat i les Estunes, anant a comprar al mercat per fer concursos de gelats, batuts i amanides, i construint cabanes al Parc neolític de la Draga... Un munt d’activitats lúdiques i manipulatives, aprofitant tots els recursos que ens ofereixen tant els museus de la ciutat com l’entorn de Banyoles i l’Estany per passar els matins d’estiu de manera refrescant i divertida.