El divendres 5 de juliol, a les 8 del vespre es va fer el lliurament dels premis als guanyadors de les tres categories. El concurs, convocat pel Centre d’Estudis Comarcals de Banyoles, Limnos, la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona i el Museu Darder de Banyoles, enguany incorpora la important novetat que les fotografies es presenten en format digital.
Seixanta persones han enviat un total de 153 fotografies. El jurat, format per un membre de cadascuna de les entitats organitzadores i dos reconeguts fotògrafs residents a la comarca del Pla de l’Estany, Andoni Canela i Ernest Costa, van visualitzar totes les imatges fins triar-ne 44, que són les que s’exposaran fins a l’1 de setembre a la Sala d’Exposicions Temporals del Museu Darder de Banyoles. Posteriorment, l’exposició itinerarà a la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona.
El primer premi ha estat per Juan Manuel Maroto Romo i la fotografia titulada “Flor”. El premi a la millor fotografia obtinguda al Pla de l’Estany ha estat per Helena Pejó Iranzo, amb la  fotografia “La porta”. I el premi a la millor fotografia realitzada per un soci d’alguna de les entitats que organitzen el concurs o bé una persona vinculada a la Universitat de Girona, ha estat per Marc Fusellas Fullà, amb la fotografia “Un espai ben aprofitat”.
Després del lliurament dels premis, es va fer públic el tema de la nova edició del concurs i es va oferir als assistents un petit refrigeri.