L’equip que investiga la mòmia suposadament egípcia va explicar el seu mètode de treball en una xerrada al Museu Darder el dissabte 18 de maig.

En motiu del Dia Internacional dels Museus es van organitzar als dos Museus de Banyoles (Museu Darder i Museu Arqueològic), el cap de setmana passat, jornades de portes obertes, dues xerrades i un taller familiar.
El dissabte a la tarda, els investigadors que des de 2012 investiguen l’autenticitat de la mòmia egípcia del Museu Darder van explicar la feina feta fins ara. La xerrada es va organitzar coincidint amb l’oportunitat de veure la mòmia al mateix Museu com a complement de l’exposició temporal “Projecte Monthemhat. Les mòmies oblidades”. De moment, es poden extreure algunes conclusions importants, com que es tracta d’una persona adulta, eviscerada però conservant pell i musculatura i que el cos va estar manipulat per algú que tenia experiència en el muntatge d’esquelets. L’estudi radiològic també permet veure que els ossos dels braços van estar tallats, que les dents que conserva estan en molt bon estat i que el cos no presenta cap lesió traumàtica. A nivell documental, és possible que Francesc Darder l’aconseguís el 1888.
Aquests primers resultats obren nous interrogants que s’afegeien als que ja es tenien sobre la datació, procedència i origen de la mòmia.
En els propers mesos, i amb el suport econòmic de l’empresa Mèmora i altres que es puguin anar afegint al projecte, es podran anar desvetllant molts d’aquests interrogants, que s’esperen poder difondre posteriorment, potser amb una exposició itinerant.
Els conferenciants, que van explicar els diferents àmbits de l’estudi, van mostrar el seu treball de forma amena i entenedora, amb gran professionalitat, demostrant alhora un molt bon enteniment entre tots els integrants de l’ampli equip.
El diumenge es va realitzar l’última activitat del cap de setmana, un taller de momificació destinat a les famílies, que va tenir una excel·lent participació.

Per a saber-ne més de la mòmia egípcia, podeu llegir l’article
Peça destacada: mòmia egípcia