Finalitza al Museu Darder l’exposició Playstories. Juga i aprèn amb els clicks amb una molt bona acceptació per part del públic familiar

El dia 14 d’abril es va donar per finalitzada l’estada d’aquesta exposició temporal a Banyoles, organitzada per Arqueoxarxa i Aesclick. Formada per sis diorames representant diferents èpoques històriques, dels dinosaures a una excavació actual, va ser molt ben acollida pel públic, sobretot familiar.
Els Museus de Banyoles i els seus serveis educatius van completar l’exposició amb unes lones on s’explicaven breument alguns dels moments històrics representats en els diorames, un concurs per a cinèfils i dos tallers per a famílies. Les escoles també van poder acudir a visitar l’exposició en visites lliures.
Del 4 de març al 14 d’abril van visitar l’exposició un total de 1.634 persones. Molts d’aquests eren nens, encara que l’exposició va ser també molt ben rebuda pels adults.
Les escoles de la comarca van poder visitar per lliure l’exposició, que va tenir un gran èxit entre els nivells d’Educació Infantil i també Cicle Inicial de Primària. Un total de 23 grups, escolars i d’altre tipus, van visitar l’exposició.
Els dos tallers per a famílies, organitzats amb Arqueolític, van tenir un èxit massiu, amb un total de 105 assistents. El primer dia es va muntar un Parc Neolític de la Draga amb clicks, que va incorporar-se a l’exposició fins al dia de la finalització d’aquesta.
L’altra activitat organitzada va ser un concurs obert a tot el públic. Consistia en intentar endevinar les 12 pel·lícules cinematogràfiques de temàtica històrica que es van estar passant com a complement de l’exposició. Es va recollir un total de 78 butlletes, de les quals només 4 persones van encertar 11 de les 12 pel·lícules. Les pel·lícules que va reconèixer més gent van ser “Ben-Hur” (74 encertants), “Cleopatra” (68 encertants) i “Gladiator” (66 encertants). Es va realitzar un sorteig en què els guanyadors van resultar Jordi Martín Medina, de Girona, i Joaquim Bartoliu, de Banyoles. Properament se’ls farà lliurament del premi, consistent en dos lots de clicks de temàtica històrica valorats en 40 € cadascun.