Del 4 al 14 d’octubre de 2012, coincidint amb el Dia Mundial dels Ocells, s’ha realitzat un concurs al Museu Darder, amb la col·laboració de LIMNOS. Ha consistit en la identificació de cinc espècies d’aus, amb dues categories, una més senzilla i l’altra per a persones més coneixedores del món de l’ornitologia. Els animals a identificar eren ocells dissecats de les col·leccions del Museu.

Categoria A (dificultat baixa):
Ànec mandarí (Aix galericulata)
Picot verd (Picus viridis)
Garsa (Pica pica)
Cacatua blanca (Cacatua moluccensis)
Faisà comú (Phasianus colchicus)

Categoria B (dificultat mitjana):

Gavinot capnegre (Larus ichtyaetus)
Remena-rocs (Arenaria interpres)
Ànec fosc (Melanitta fusca)
Guatlla maresa (Crex crex)
Xoriguer petit (Falco naumanni)

Van participar al concurs un total de 14 persones, 10 a la categoria A i 4 a la B. Hi va haver 8 encertants de la primera i 2 de la segona categories. Una vegada realitzat el sorteig entre els encertants, han resultat guanyadors Abril Pradas Xuclà, de Banyoles (Categoria A) i Joaquim Ball-llosera Castillo, de Girona (Categoria B).
Als guanyadors se’ls ha lliurat un lot de productes relacionats amb el món dels ocells, oferts pel Museu Darder, Limnos i la botiga Darwin.
Felicitem als guanyadors i a la resta de participants, que han demostrat un bon coneixement dels ocells.

A la foto, Abril Pradas i el seu germà recollint el premi.