Les famílies que es van apropar aquest dissabte 19 de maig al Museu Arqueològic es van trobar amb un personatge molt especial, en Piquipala, un arqueòleg que tot jugant, els va introduir al món de l’arqueologia catalana i els va presentar la nova xarxa de museus d’arqueologia Arqueoxarxa. Durant l’activitat  es van repartir  uns passaports amb els quals grans i petits podran participar en el sorteig d’un viatge per a 4 persones a Atenes.

Catalunya té un potencial arqueològic destacat i sòlid, pol d’atracció del turisme i font de coneixement i educació. Arqueoxarxa, de la qual formen part el Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles,  el Parc Neolític de la Draga i la vil·la romana de Vilauba,  agrupa els principals museus, equipaments i jaciments museïtzats del país i treballa per apropar el patrimoni arqueològic català a tothom, i contribuir a la difusió internacional de la marca Catalunya a partir de la seva riquesa arqueològica.

Compartir rutes arqueològiques, generar programes de formació i debat, promoure l’ús de les noves tecnologies i crear una borsa de treball compartida per dinamitzar el mercat laboral, són algunes de les accions que Arqueoxarxa desenvoluparà amb aquest ambiciós projecte.

+ info del projecte Arqueoxarxa