L'11 de març de 2012 va finalitzar l'estada de l'exposició "Aliens! La invasió de les espècies exòtiques" a Banyoles. Aquesta exposició, produïda pel Consorci de l'Estany, el Museu Darder i l'Ajuntament de Banyoles en el marc del Projecte Estany, un Projecte LIFE de la Unió Europea, ha romàs al Museu Darder des de finals de novembre de 2011. Ha estat visitada per bona part de les escoles i instituts de la comarca, així com per població local i forana. Les escoles van poder gaudir de visites gratuïtes, que anaven acompanyades de tallers que permetien la identifcació dels alumnes tant amb les espècies amenaçades com amb la problemàtica que provoquen algunes espècies exòtiques.

L'exposició ha tingut 2321 usuaris, i s'espera que hagi servit per conscienciar  la població sobre la importància de la problemàtica de les espècies exòtiques invasores, la qual cosa n'era el principal objectiu.

L'exposició, amb mòduls fabricats amb un material totalment reciclable, inicia ara un periode d'itinerància, primer al Museu Blau (Barcelona), on romandrà fins el 31 de gener de 2013, i posteriorment a d'altres poblacions de Catalunya i Espanya.