El divendres 3 de febrer es va commemorar el Dia Mundial de les Zones Humides a Banyoles amb la realització de diverses xerrades al Museu Darder, dins una activitat organitzada conjuntament amb Limnos i el Consorci de l'Estany. Tres estudiants de primer de batxillerat van presentar els seus treballs de recerca, que consistien en l'estudi de la llúdriga a Sant Miquel de Campmajor, l'ús de plantes medicinals per elaborar remeis casolans i el colom de vol català.

Les tres presentacions no només van mostrar el nivell dels estudiants de la comarca, sinó també la seva capacitat com oradors i la curiositat que han demostrat per analitzar i aprendre coses noves.

Posteriorment, un representant de Limnos va mostrar els resultats de les diferents campanyes de voluntariat que està realitzant l'entitat. Per la seva banda, el Consorci de l'Estany va presentar l'estudi que s'ha portat a terme durant 2011 sobre la presència de nàiades en el regsitre arqueològic de jaciments del Pla de l'Estany i altres zones de Girona.

La jornada va finalitzar amb la xerrada de Carlos Fernández Delgado, en aquest cas lligada a l'exposició "Aliens! La invasió de les espècies exòtiques". Va consistir en l'explicació de l'experiència d'eradicació de les carpes en la Laguna de Zóñar, a Granada, així com l'aplicació del mateix sistema en diversos rius i llacs de Noruega.

L'endemà, dia 4, tot i la fred, es va visitar el Riu Terri en un recorregut matinal que va permetre als agosarats participants descobrir nous racons d'un dels rius més coneguts i maltractats de la comarca del Pla de l'Estany.