La remodelació de la sala d’història i la nova botiga del Museu Arqueològic es vàren poden visitar a la jornada de portes obertes dels dies 28 de febrer i 1 de març.

El divendres 27 de febrer al migdia la regidora de Cultura, Núria Carreras, acompanyada pel director dels museus de Banyoles, Lluís Figueras, i el conservador del Museu Arqueològic, Josep Tarrús, han presentat la remodelació de la sala d’història del Museu Arqueològic, el magatzem, la nova botiga del Museu i la valoració de la xifra de visitants dels museus de Banyoles del 2008. Tothom qui ho va voler va poder veure-ho aquell cap de setmana ja que es va fer una jornada de portes obertes. Tanmateix, no es pretenien fer obres importants ja que hi ha sobre la taula un projecte de remodelació integral del Museu Arqueològic.

Amb la sala d’història del Museu Arqueològic renovada s’ha aconseguit un discurs més lineal i cronològic. S’han millorat les vitrines i pel que fa a la il.luminació s’han substituït els fluorescents pels LEDS. En aquest sentit s’ha aprofitat per incorporar eines de ferro de l’època ibèrica, peces noves de la Vilauba o els fons romans d’Ermedàs. Les actuacions han costat 17.000 euros, pagades entre la Diputació de Girona (14.000€) i l’Ajuntament (3.000€). Unes millores que per la regidora de Cultura, Núria Carreras, “no trenquen l’estètica del Museu”.

A la botiga s’ha ampliat el mostrador amb elements de turisme de Banyoles, sempre combinant-los amb els llibres i el material que es venia fins ara. El cost d’aquesta actuació ha estat de 5.000 euros pagats a part iguals entre la Generalitat i el consistori banyolí. Per altra banda, els magatzems acullen totes les peces dels Museu Arqueològic, que abans estaven repartides a diferents espais.

Durant la roda de premsa també es van explicar les xifres de visites als museus de Banyoles durant el 2008. Un total de 27.688 visitants han passat pels museus de Banyoles durant el 2008, dels quals 7.950 han vist l’exposició permanent del Museu Darder-Espai d’Interpretació de l’Estany i 5.000 l’exposició permanent del Museu Arqueològic. Les 23 activitats pròpies han portat 5.000 persones als museus comptant-hi les 3.000 del Parc Neolític de la Draga. La regidora Núria Carreras s’ha mostrat “molt contenta” per aquestes dades.