Ara fa uns dies, el passat dilluns 20 de setembre, va començar una nova campanya d’excavacions al poblat neolític de La Draga, on no s’hi treballava des de l’any 2005. Durarà fins a finals d’octubre d’enguany. Ara hi treballen 5 arqueòlegs i 1 restauradora, més altres 2 arqueòlegs de reforç, procedents de l’UAB i del CSIC. A partir de la propera setmana s’hi afegiran diversos estudiants d’arqueologia de les diferents universitats catalanes.
Aquest nou projecte d’excavacions a La Draga s’allargarà entre els anys 2010-2012 i la seva direcció científica recau en el Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles (MACB), juntament amb el Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC), el Centre d’Arqueologia Subaquàtica de Catalunya (CASC), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i l’empresa Arqueolític, amb seu a Banyoles.
Els objectius d’aquest nou projecte és el d’aconseguir una estratigrafia completa de tot el jaciment, des de la part més alta de l’est i el sud, considerada una zona de treball; fins a la part més baixa del nord i oest, on es concentren les grans cabanes d’aquest poblat del neolític antic Cardial, datat en la segona meitat del VI mil·lenni aC. També s’hi recuperaran restes òssies de la fauna domèstica i salvatge de l’època, restes dels vegetals de cultivaven o recollien, a més de nous objectes neolítics de fusta, ceràmica, os i pedra, que aniran  parar a les col·leccions del MACB, igual que els que es varen recuperar entre 1990-2005.
El projecte està patrocinat per l’Ajuntament de Banyoles i el Departament de Cultura de la Generalitat, mitjançant un conveni. Les altres institucions que hi donen suport (MAC, CASC, UAB i CSIC) també hi col·laboren econòmicament.