Finalitza la Setmana de la Biodiversitat al Pla de l’Estany amb més de 100 participants en les diverses activitats organitzades per Limnos, Museu Darder i Consorci de l’Estany. Una de les activitats amb millor acollida ha estat la Nit d’Amfibis que consistia en visitar la zona de llacunes de Can Morgat i detectar la presència d’amfibis mitjançant el cant i les observacions directes, entrant a l’aigua amb botes i utilitzant una lot o un frontal per a il·luminar-se. La 3a nit d’amfibis es va celebrar el 22 de maig i i hi van participar 22 persones.

El seguiment de rastres de llúdriga va ser una altra de les activitats de la setmana de la biodiversitat,  11 persones van participar donant la volta a l’Estany i buscant els rastres, principalment excrements d’aquesta espècie.  Es van localitzar dos punts amb rastres de llúdriga fet que  permet determinar que la llúdriga encara es manté a l’Estany de Banyoles, tot i que no se sap exactament quants exemplars n’hi ha.
Altres activitats realitzades per Limnos van ser una xerrada sobre el voluntariat ambiental, de caire intern d’organització, i la sessió d’anellament d’ocells realitzada als aiguamolls de la Puda. Unes 18 persones van passar durant el dia i van poder observar algunes de les captures d’ocells de l’estació d’anellament.

Les altres activitats complementàries van ser les organitzades pel Museu Darder i pel Consorci de l’Estany. Una vintena de persones van assistir al passi de la pel·lícula la Pesadilla de Darwin, i al debat posterior, i també algunes desenes de persones van visitar l’interessant exposició sobre el Musclo Zebrat localitzada al vestíbul del Museu Darder.

+ info  www.limnos.org

[...]