El dijous 21 de març el Museu Darder de Banyoles inaugura la nova exposició ‘Fotografia astronòmica’, un recull d’imatges fetes per part dels socis de l’Associació astronòmica Astrobanyoles i per altres entitats astronòmiques gironines. La mostra es podrà visitar fins el 2 de juny.

Després de 5 mesos en el que el Museu Darder ha comptat amb l’exposició temporal ‘A través de les pesqueres’, a partir de divendres es podrà visitar la nova mostra fruit de la col·laboració amb Astrobanyoles. Coincidint amb el 20è aniversari de l’associació, han dut a terme un recull de les millors fotografies realitzades pels seus socis i els d’altres entitats astronòmiques gironines per apropar a tothom el creixent interès dels aficionats a l’astronomia a fixar el que veuen a través dels seus telescopis en imatges fixes.

La inauguració, que tindrà lloc aquest dijous a les 7 de la tarda, comptarà amb la presència de Jordi Fraxanet, responsable del Centre Astronòmic del castell de Lladurs, professor de diverses edicions del Taller d’Astrofotografia organitzat per l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya a Barcelona, així com director i presentador del podcast d’astrofotografia i astronomia ‘Fotografiando la noche’

Més de 2.500 persones visiten l’exposició de les pesqueres

La nova mostra arriba després que el passat 10 de març va finalitzar l’exposició temporal  “A través de les pesqueres”, produïda pels Museus de Banyoles amb la col·laboració de la Demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) i el Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Girona.

Aquesta exposició, que a partir d’ara iniciarà la itinerància per altres espais, ha rebut un total de 2.681 visites des de la seva inauguració, el 19 d’octubre de l’any passat. Durant aquests, pràcticament 5 mesos, les visites es podien fer per lliure o de manera guiada per un dels comissaris d’aquesta. A més, també s’han anat proposant activitats paral·leles a la mostra.

En motiu de l’exposició, els museus de Banyoles han incorporat a l’oferta d’activitats programades de cap de setmana una nova visita relacionada amb els usos de l’Estany de Banyoles, la ruta “A través de les pesqueres”.

Museus de Banyoles, 21/3/2024