13-14 de juny de 2024

Banyoles, Museu Arqueològic de Banyoles

XI Fundus. Jornades sobre el món rural d’època romana

“L’economia de les vil·les”

Call for papers

S’obre el termini per a la presentació de comunicacions presencials i en línia per a les XI Jornades Fundus. La convocatòria està dirigida a investigadors i investigadores de l’economia rural d’època romana, en sentit ampli del terme i sense limitacions geogràfiques, a partir de l’exemple de les vil·les. Les comunicacions, de 15 minuts de durada, es podran presentar en qualsevol idioma.

La reunió pretén ser un lloc de trobada on posar en comú i debatre els avanços que al llarg de les darreres dècades s’han produït en l’estudi de l’economia de les vil·les, no tan sols a nivell conceptual, a través de nous enfocaments i posant atenció en camps d’estudi fins fa poc secundaris o directament no tractats, sinó també metodològic. Especial interès en aquelles contribucions que tractin dinàmiques de l’economia rural, estratègies econòmiques dels establiments, cadenes operatives i processos productius i l’anàlisi d’infraestructures productives, sigui a través de casos particulars o de visons de conjunt.

La ponència inaugural anirà a càrrec de la Prof. Annalisa Marzano, de la Universitat de Bolonya.

Inscripcions: S’hauran d’efectuar abans del 30 d’abril de 2024, mitjançant un correu adreçat a fundus@documentauniversitaria.net.

Per aquells que vulguin fer una contribució cal fer constar al correu els autors participants, l’adscripció institucional d’aquests i un resum d’entre 150 i 250 paraules de la comunicació. Les acceptacions seran notificades abans del 15 de maig.

En el cas d’assistents que vulguin participar únicament com a oients, cal inscriure’s igualment al mateix correu especificant els dies d’assistència.

La inscripció és gratuïta.

ORGANITZACIÓ

Secretaria:

Museu Arqueològic de Banyoles. Ajuntament de Banyoles. +34 972 572 361 macb@ajbanyoles.org

Secretaria Institut de Recerca Història. Universitat de Girona. +34 972 418 945 dir.irh@udg.edu

Direcció:

Marc Bouzas (Universitat de Girona), Joan Frigola (Grup de Recerca Arqueològica del Pla de l’Estany – Museu Arqueològic de Banyoles)

Comitè organitzador:

Josep Burch (Universitat de Girona), Pere Castanyer (Grup de Recerca Arqueològica del Pla de l’Estany), Andrea Ferrer (Museu Arqueològic de Banyoles)

Comitè científic:

Charlotte Carrato (Mosaïques Archéologie), Lídia Colominas (Institut Català d’Arqueologia Clàssica), Oriol Olesti (Universitat Autònoma de Barcelona), Christophe Pellecuer (Ministère de la Culture), Yolanda Peña (Universidad Nacional de Educación a Distancia), François Rechin (Université de Pau et des Pays de l’Adour), Joaquim Tremoleda (Grup de Recerca Arqueològica del Pla de l’Estany).

Projectes:

• Ocupació del territori i explotació de l’espai rural a l’àrea del Pla de l’Estany - Garrotxa. Projectes quadriennals de recerca en matèria d’arqueologia i paleontologia. Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura.
  • La vil·la romana del Collet Est (Calonge i Sant Antoni) i el seu fundus. Projectes quadriennals de recerca en matèria d’arqueologia i paleontologia. Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura.

Organitza:

Museu Arqueològic de Banyoles, Ajuntament de Banyoles, Universitat de Girona-Institut de Recerca Històrica, LAHAP, GRAPE

Col·labora:

Université de Pau et des Pays de l’Adour, Archéologie des Sociétés Méditerranéennes, Documenta Universitaria

Museus de Banyoles, 8/3/2024