Aquest 2023 han finalitzat les actuacions realitzades gràcies a la subvenció biennal per a l’adquisició i la instal·lació d’equipaments als museus de Catalunya, subvencionada pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
Aquests subvenció ha permès realitzar diverses millores a l’exposició permanent del Museu Darder. Primer es va realitzar la substitució dels ordinadors i reproductors de DVD de l’Espai Estany (exposició permanent) per aparells més moderns per millorar-ne el funcionament.
Seguidament es va actuar en la substitució de la retolació dels objectes exposats a l’Espai Darder per millorar-ne l’accessibilitat, aplicant criteris d’accessibilitat universal fins on ha estat possible i aprofitant per substituir alguns dels objectes exposats per altres, ja que no s’havia fet cap canvi des de que es va inaugurar l’exposició permanent, l’any 2007.
A part, s’ha adquirit equipament (caixes de cartró de conservació i plàstic) per continuar amb la substitució de caixes de conglomerat i cartró comú actuals per altres que millorin la conservació de part dels objectes del fons del museu.

Foto: la vitrina d'insectes que s'ha reformat totalment, amb una de les lupes per millorar-ne la visualització.

Museus de Banyoles, 9/1/2024