Els models s’han inclòs dins el projecte Giravolt del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i permet veure com van muntades les seves diferents parts.

El Museu Darder va presentar un projecte per a la digitalització de dos dels objectes de les seves col·leccions per participar a Giravolt, un projecte de digitalització del patrimoni cultural català promogut pel departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Giravolt va més enllà de la publicació en línia dels models 3D. És un projecte integral que promociona l’ús de la tecnologia de l’escaneig 3D dins del sector del patrimoni cultural català. Una iniciativa col·laborativa i transversal que aporta un nou format per a la conservació i la divulgació de la cultura, ja que també ajuda en l’accés als objectes per part dels professionals per estudiar-los en detall sense haver-los de manipular directament.

Al cas del Museu Darder, era una oportunitat per poder disposar d’animacions que permetessin veure des de tots els punts de vista cadascuna de les parts d’alguns dels objectes anatòmics desmuntables de l’exposició permanent del museu. Així, els usuaris del museu poden accedir a les parts que no es veuen d’aquests models utilitzant les noves tecnologies.

El resultat de la digitalització ha estat espectacular, ja que les imatges mostren tots els detalls de cadascuna de les parts dels models des de tots els angles possibles. També s’ha incorporat informació relacionada amb els objectes, tant des del punt de vista anatòmic com de l’origen i història dels dos models.

Es pot accedir als models en aquests enllaç.

Museus de Banyoles, 05/10/2023