El divendres 17 de juny, a les 8 del vespre es va celebrar al Museu Darder de Banyoles el lliurament dels premis als guanyadors i es va inaugurar l’exposició de la XXena edició del concurs de fotografia de la Natura convocat pel Centre d’Estudis Comarcals de Banyoles, Limnos, la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona i el Museu Darder de Banyoles.

La participació ha estat de 34 persones que han enviat un total de 98 fotografies digitals. Es va descartar 1 fotografia per no complir els requisits de les bases. El jurat, format per un membre de cadascuna de les entitats organitzadores, un expert en meteorologia i un fotògraf professional van visualitzar totes les imatges fins triar-ne 30 que són les que s’exposaran fins l’11 de setembre a la Sala d’Exposicions Temporals del Museu Darder de Banyoles. Posteriorment, l’exposició itinerarà a la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona.

El primer premi, de 400 euros, ha estat per Ramon Calvet Falgueras, i la fotografia titulada “Boira gebradora” feta al Massís del Puigsacalm. El premi de 250 euros a la millor fotografia realitzada per un soci d’alguna de les entitats que organitzen el concurs o bé una persona vinculada a la Universitat de Girona, ha estat per Laura Olivas Corominas, sòcia del CECB i professora a la UdG, amb la fotografia “Rainbow islandès”, realitzada a Islàndia. El premi a la millor fotografia obtinguda al Pla de l’Estany, amb una dotació de 250 €, va ser per Miquel Planells Saurina, amb la fotografia “Boira a l’Estany” realitzada l’Estany de Banyoles.

Finalment, es va informar del tema per a la propera edició, que serà  “vegetació de zones humides”.

Foto: els tres guanyadors al costat de les seves fotografies (autor: Jaume Planas).

Museus de Banyoles, 20/6/2022